ホーム The Dungeon クラブ部屋の紹介 Members メンバー紹介 News ニュース&お知らせ FAQs よくある質問 Projects 作品 Reports リポート Game Ideas ゲームルールPDF For Sale FOR SALE 中古品 Vigilus キャンペーン リンク集 キーワード検索 お問い合わせ English Version ログイン
BIO SCANNER
"Game over, man,
GAME OVER!!"

60 users

MENU

 ► クラブ部屋紹介
 ► メンバー紹介
 ► ニュース
 ► よくある質問
 ► 作品
 ► リポート
 ► ゲームPDF
 ► 中古品
 ► キャンペーン
 ► リンク集

Home : ホーム > News : ニュース >

Kyushu Tournament 2013 : 九州大会 4月28日

by David on 2013-04-14 (Sun) 16:13PM

 

Welcome to KitaQGamers Kyushu Tournament 2013 - Sunday 28th April
北Qゲーマーの2013年度フレンドリーなウォーハンマー大会へようこそ

3 games of Warhammer Fantasy battle over one day, with a single 1600 point army list.
1600ポイントのウォーハンマー・アーミーで3つのゲームはいかがでしょうか?

  2013年度参加者パック / Player Pack >> (PDF: 253KB)

 

2012 Winner's Trophy
優勝トロフィ

2012 Participant's Seal
参加者シール

2012 Last Place Award
最下トロフィ

 

Scenarios:

All of the regular rulebook scenarios will be used in these games, with one special river scenario. Boards and terrain will be extravagantly tailored to match the setting and background, so it should be a great trip around the Warhammer World!
ウォーハンマールールブックに書いている6つのシナリオを利用します。そして川のシナリオもプレーします。全テーブルの雰囲気と情景モデルはシナリオにピッタリ合います。いかがでしょうか?ウォーハンマー世界のツアーを楽しみにしてください。

  1. Troll Country トロール郷    (pitched battle / 正面対策)
  2. Stirland in Summer スターランドの夏    (dawn attack / 暁の進軍)
  3. Marshes of Madness 狂気の沼地    (battle for the pass / 峠道の戦い)
  4. Grim Wood Falls グリム森の滝    (blood and glory / 流血と栄光)
  5. On Norscan Shores ノルスカの海岸    (meeting engagement / 接近遭遇)
  6. Fight for Ferlangen ファーランゲン町の戦闘    (watchtower / 見張り塔をめぐって)
  7. Enter not Athel Loren 禁断のアセルロレン森林    (river of death / 川シナリオ)

 

Points:

Game Results ゲームの結果:
Tournament winner will be decided by 75% results, 25% composition, plus bonus points for sportsmanship.
大会の勝利者が3種類の計算で決まります。75%はゲームの結果、25%アーミーリストのバランス、そしてボーナスポイント。

  • Win 勝利: 3 points
  • Draw 引き分け: 1 point
  • Lose 負け: 0 points

Composition アーミーリストのバランス:
Normal army composition (Lords < 400 pts, Heroes < 400 pts, Core > 400 pts, Special < 800 pts with 3 repeats, Rare < 400 pts with 2 repeats, no special characters please). The aim here is to make an army that you would enjoy playing against. I'll be asking for army lists beforehand and suggesting a 'composition level' for each - but I'll be conferring with other players on the day for final decisions.
アーミー編成はいつもどおりで作成してください(ロード400ptまで、ヒーロー400ptまで、コア400pt以上、スペシャル800ptまで、レア400ptまで、スペシャルキャラクターなし)。自分のアーミーが敵になったら、ゲームは楽しくできるでしょうか?ほとんどのアーミーは「ミディアム級」になると思います。非常に固いアーミーだったら「ハード級」になる。

  • Soft army ソフト : 3 points
  • Medium army ミディアム: 2 points
  • Hard army ハード: 1 point

Sportsmanship ボーナスポイント:
As a final bonus, each player will secretly vote on their favourite army of their 3 games. This is entirely up to you, and could be awarded for painting quality, character of the army, effectiveness on the tabletop, or how nice your opponent was. The votes will be compiled at the end.
3つのゲームのあとに秘密投票があります。大会の3人敵の中から、一番好きなゲームを選びください。理由は自由です。例:ペイントが素晴らしかった、アーミーのテーマが良かった、プレイヤーが非常に優しかったなどなど。投票が合計されると:

  • 1 vote (投票): 1 point
  • 2 votes: 3 points
  • 3 votes: 5 points

Example 例:
If a player were to win two games and lose one, using a 'medium' level army, and was voted by one opponent as their favourite, we would get:
Aさんのプレイヤーは2回勝って、1回負けました。「ミディアム」級のアーミーを使っていました。そして1人の敵から1投票をもらいました。結果はこんな方法で計算されます:

  • 3 + 3 + 0, + 2, + 1 = 合計 9 total

 

Players:

Our target is 14 players, but we can accommodate up to 16 if required. Entry on a first-come, first-served basis. Please contact us to enter your name. All players will receive a Tournament plaque, with trophies for first and last place.
ターゲットは14人参加者ですが、16人まで応対できます。参加者したい方は連絡してください。1位と12位の方にはトロフィ、参加者全員にお土産あります!

We are asking that players put 1000 yen forward on the day. These participants fees will be pooled together for trophy costs and lunch/drinks on the day. Please arrange your 'tickets' in cash from David on the Sunday.
今年は予約の「参加者チケット」を利用します。デイビッドから購入してください。チケットの1000円はすべて大会の為に使います - トロフィ、プレゼントと大会日の昼ごはんと飲み物。お願いします。

Player list so far / 現在の参加者 12: David, Vlad, Hoshiokaさん, Nagaiさん, Yasさん, Babaさん, Miyaoさん, Yasutakeさん, Mikeさん, Abeさん, Ichikawaさん, Nathan.......

2012 Tournament Participants
2012年度の参加者

 

2011's themed scenarios and tables
2011年度のゲームテーブルとシナリオ

Comment on schedules, scenarios, points, anything, please.....
スケジュール・シナリオ・ポイント計算などについて、コメントして下さいね ↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 

Q. How do people feel about a painting bonus point (1 point) available for fully painted armies (painted to a minimum 3 colours and based etc)?
質問ですが、完全にペイントされたアーミーを持ってくる参加者にボーナス1ポイントはいかがでしょうか?3色とベース済み以上ならもらえる。


5 Comments :



Vlad   2013-03-06 (Wed) 18:42PM
I fully agree with points for painted armies - maybe even two points as I really like seeing painted armies.
個人的にはポイントスコアがあってほしいですね。1点でもいいですが、2点の方が良いではないかと思います。



Mike   2013-04-15 (Mon) 13:39PM
I agree!



Type of terrain   2013-04-23 (Tue) 8:57AM
I was at a couple of tournaments where we were unsure about the type of terrain which was on the board. Such as unpassable, difficult, counts as open, etc. Will the different terrain on the boards be labeled? If not could we label them before the tournament starts so there is no confusion or dispute during the game?



David   2013-04-23 (Tue) 9:35AM
Er, Mike? Is that you?...

Yes, all the important terrain pieces have handy (bilingual) reference cards on them, with brief rules; fences, walls, rivers, forests, buildings etc. Plus all the more specialised terrain such as wizard's towers, swamps, watchtowers etc. It's all designed to remove confusion and keep games running fast.

Mind you, last year as I was walking around taking snaps, I found that Vlad's high elves were happily strolling around on top of lava pools! It was intended to be impassable (being rather hot), but they'd played it as difficult! Crikey, good shoes, those elven leather moccasins!




Mike   2013-04-23 (Tue) 9:59AM
Yea, it was me, sorry about forgetting to put my name down. All of those re rolls AND lava proof moccasins. Darn dirty elves...





コメントを書く :
お名前
コメント
コード






Random Images:

▲TOP▲

MISSION TIME
  • :
  • :

🔰 初めての方はこちら
ホビーグッズの購入案内

Links

🔰 初めての方はこちら
ホビーグッズの購入案内


◉ HA/4 : Hall J

<<

>>


CAM: HA/4
Connecting