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ミニゲーム : ドワーフ要塞の門 Gates of Iron Mini-game

by David on 2011-05-26 (Thu) 10:42AM

Gates of Iron2人プレイヤー用のミニゲームです。山の下のドワーフ要塞のトンネルでドワーフエリート7人対スケイブン30人以上との戦いゲームです。やく30分で完成できます。

This is an old Warhammer skirmish scenario which could easily be played with a couple of units of skaven models and only 7 dwarfs. To be the dwarf player, you'll need a grim resignation that you're not going to make it out alive...

 

必要なモデル:

  • 30人スケイブン
  • スケイブンのワープファイヤスロワー
  • ラットオウガ1体
  • 7人のドワーフ
  • トンネルのボード(幅12cmx96cm) - 4箇所で柱があります。このところでトンネルが幅8cmとなります。ドワーフ側から12cm離れているところに門があります。門に内側にボタンがあります。

You will need:

  • 30 skaven clanrats (Island of Blood are perfect)
  • Skaven Warpfire-thrower
  • 1 Rat Ogre
  • 6 Dwarfs and 1 Champion models (ideally Ironbreakers)
  • 6" wide tunnel board, 48" long (I found some bits of wood and the Balin's tomb columns were perfect). 6" in from one end you will need a door, with a button/lever inside.

 

PDF ルールカード3枚(日本語版) PDF



 

ルール変更:

初心者のためにウゥーハンマーのルールをちょっと簡単にしました:

  • 突撃のときはランダムではなく、普通の移動の2倍にしました。例:スケイブンの「移」は12cmですが、突撃のときは24cm。そっちの方がしやすい。
  • 追撃なしと狂乱なしにしました。接近戦から逃げたら、死ぬ。
  • ワープファイヤースロワーを射撃する場合には、アーティラリーダイスを使わず射撃できます。テンプレートのみですので、短くなるけど爆発しない。

Rules modifications:

You could certainly play this game using normal Warhammer rules, but after some playtesting I found the following house rules worked well to keep the game fast and tense:

  • Charges are simply double normal movement, rather than the random distance used in 8th edition rules. This saves time rather than rolling for each model.
  • No pursuit roll or overruns. No frenzy. Any model losing a break test is simply removed (tunnels are treacherous places to flee in).
  • The warpfire thrower doesn't use the artillery dice for range. Simply use the template on its own. This means the range is shorter (more tense in tunnels), but won't explode. 







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